reklama

Z čoho mám strach?

Je strach niečo, čo ma zväzuje alebo je to vec, ktorá ma posúva ďalej? Dokážem bojovať so strachom?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Keď som sa zamýšľal nad tým z čoho všetkého môže mať človek strach, tak som sa dopracoval k tomu, že človek je tvor, ktorý sa bojí mnohých vecí. Môžem mať strach z výšok, pavúkov, hadov, hmyzu, ale aj strach z budúcnosti, z toho, že sa nedokážem finančne uživiť, zabezpečiť rodinu a podobne. V tomto článku sa chcem venovať hlavne strachu z nedostatku peňazí.

Hneď na úvod chcem konštatovať, že peňazí vo svete je dostatok pre všetkých. Otázkou je len to, či sa dokážem s druhými podeliť alebo nie. Položil som si otázku:“ Ovládajú peniaze mňa alebo ovládam peniaze ja?“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Dôležité je sa správne rozhodovať v tom ako vynaložím so zarobenými peniazmi. Týmto chcem povzbudiť k dávaniu druhým, pretože neodmysliteľnou súčasťou Božej ekonomiky je dávanie, lebo ako je napísané vo Sv. písme: „Veselého darcu miluje Boh.“ Smutné je, že tento aspekt mnohokrát zaradzujeme až na posledné miesto a povieme si, veď keď mi ostane, tak vtedy darujem. Mojou skúsenosťou je to, že ak darujem svoje peniaze tomu, kto to potrebuje viac, tak Boh má pripravené oveľa väčšie požehnanie. Dávanie je základným aspektom toho ako sa môžem zbaviť strachu z nedostatku financií.

Ďalším aspektom je vhodné plánovanie. Inými slovami, robiť si rozpočet a na základe toho vedieť rozlíšiť túžby od potrieb. Denno – denne sa borím s mnohými túžbami. Chcem nový mobil, notebook, auto, byt, dom. Je to naozaj to, čo skutočne potrebujem alebo je to mojou túžbou? Práve nesplnené túžby vo mne vzbudzujú pocit strachu z nedostatku peňazí. V skutočnosti to je iba túžba, ktorá sa možno splní neskôr a na základe toho si nedokážem uvedomiť všetku tú krásu, ktorú som dostal, aby som ju rozumne spravoval. Rozpočet je vhodným nástrojom na to ako rozlíšiť potrebu od túžby, ako sa ubrániť strachu z nedostatku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neodmysliteľnou súčasťou je šetrenie. Tak ako o tom hovorí aj Jozef so Starého zákona, keď vykladá sen o tom, že je potrebné v čase bohatej úrody odložiť časť z úrody na bez úrodné roky. Táto staroveká múdrosť platí aj pre súčasného človeka. Základné pravidlo je vedieť odložiť hneď po tom ako sa mi podarí zarobiť peniaze, nie až vtedy, keď ostane, lebo potom nás porazia naše túžby a dostaneme sa opäť k tomu, že máme strach.

Na záver chcem len skonštatovať to, že pocit strachu nás môže buď posunúť ďalej v tom, že mu budeme čeliť alebo nás úplne pohltí a dostane nás do problémov. Dbajme na dobro ostatných ľudí a neuzatvárajme sa len do seba, lebo takto nás môže strach poraziť. Neboj sa víťaziť nad strachom! 

Viktor Pecer

Viktor Pecer

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študentom Ekonomickej fakulty Technickej univerzity v Košiciach. Zaujímam sa o oblasť finančného sprostredkovania. Druhý rok podnikám v tejto oblasti a mám nádej na zmenu povesti finančného sprostredkovania. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu